سبد خرید

کاربرد سینی کابل استاندارد

بسیاری از ساختمان‌ها و شرکت‌ها، با استفاده از سینی کابل امور برق‌کشی و کابل‌کشی خود را انجام می‌دهند و این وسیله، تاثیر به سزایی در حیات این شرکت‌ها خواهد داشت. استفاده از سینی کابل مدت زیادی است که در بین مردم رایج گشته و افراد زیادی سعی می‌کنند تا به کمک این اختراع، سیم‌ها و کابل‌های خود را مرتب سازند.
سینی کابل به مجموعه‌ای از ابزارها و لوازم مختلف گفته می‌شود که در زمینه ساماندهی و محکم نگه داشتن سیم‌ها، به ما کمک می‌کنند. هرچند که این نکته، تنها خاصیت سینی کابل نبوده و استفاده‌های بسیار زیادی را می‌توان از این دستگاه برد.
در سیم‌کشی‌های ساختمان‌ها و صنایع مختلف، می‌توان از سینی کابل استفاده کرد. همانگونه که اطلاع دارید در محیط‌های صنعتی، دستگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که نیازمند برق رسانی بوده و بدون برق نمی‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

استفاده از سینی کابل می‌تواند به ما در این مسئله کمک رسانی کرده و سیستم توزیع برق را برای ما تبدیل به سیستمی منظم نماید.
در بسیاری از صنایع، استفاده از سینی کابل امری الزامی محسوب می‌شود. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که چگونه می‌توان از استاندارد سینی کابل مطلع شد، ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با بررسی کاربردهای مختلف سینی کابل، نسبت به استانداردهای مختلف آن آگاه شده و از بهترین نوع آن برای خود استفاده نمایید.

جهت استفاده از فرصت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول با کارشناسان لیام گستر در ارتباط باشید.

تماس با لیام گستر

متریال به‌کار رفته در سینی کابل استاندارد

رعایت استاندارد سینی کابل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عدم توجه به این مسئله، می‌تواند مشکلات زیادی را برای ما رقم بزند. یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای برخورداری از یک سینی کابل استاندارد، این است که به متریال به کار رفته در آن توجه کنیم.
اولین و مهم‌ترین نکته در سینی کابل، این است که این دستگاه باید تماما عایق باشد. از سوی دیگر متریال استفاده شده در این وسیله باید متریالی محکم و قوی باشد که بتوان از آن در موقعیت‌های سخت نیز استفاده نمود.

همچنین قطعات موجود در سینی کابل مانند زانویی، سه راه، ساپورت و غیره نیز باید از جنس خوبی برخوردار بوده و بتوانند به نیازهای ما به شکلی صحیح پاسخ دهند.
علاوه بر جنس و متریال استفاده شده در باکس سینی کابل، ضخامت آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

نحوه انتخاب سینی کابل استاندارد

برای خرید و انتخاب سینی کابل استاندارد، در ابتدا باید استانداردهای مختلف آن را شناخته و در کنار آن، دانش مناسبی نسبت به محیط مد نظر داشته باشید. استاندارد سینی کابل در برخی از مواقع بر اساس محیطی تنظیم می‌گردد که شما قصد دارید دستگاه را در آن بخش نصب کنید.
در ادامه برخی از شرایط و نکات مهم در هنگام انتخاب سینی کابل را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. توجه داشته باشید که نکات گفته شده، در اغلب موارد صحیح هستند اما این مسئله، به نشانه صحیح بودن همیشگی آن‌ها نخواهد بود.

  • ارتفاع سینی کابل و تطابق آن با محل نصب
  • عرض سینی کابل
  • ضخامت ورق گالوانیزه استفاده شده در سینی کابل
  • رعایت انواع استاندارد سینی کابل در محصول
  • ضخامت ورق بدنه
  • ضخامت ورق بخش جلویی یا درب
  • نوع گالوانیزه استفاده شده در سینی کابل (گرم یا سرد)

نگهدارنده سینی کابل

برای نصب کردن سینی کابل، نیاز به نگهدارنده داریم. با استفاده از ابزاری به نام ساپورت سینی کابل می‌توان سینی را به دیوار و یا حتی سقف نصب نمود.
اگر قصد دارید تا سینی کابل خود را بر روی دیوار نصب کنید؛ در نتیجه باید از ساپورت یا نگهدارنده دیواری استفاده نمایید. این مسئله درباره نصب کردن سینی کابل به سقف نیز صدق می‌کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از نگهدارنده‌های متحرک، سینی کابل را به شیوه دلخواه خود در محل کار نصب نمایید.
استفاده از ساپورت سینی کابل متحرک علاوه بر افزودن قابلیت جا به جایی به آن، سبب آسان شدن مراحل تعمیر آن نیز خواهد شد.
هر چه ابعاد سینی کابل شما بزرگتر باشد، وزن آن نیز به مراتب افزایش خواهد داشت. این مسئله بر روی انتخاب نگهدارنده مناسب موثر بوده و شما باید در انتخاب نگهدارنده، این نکته را نیز لحاظ فرمایید.

ویژگی استاندارد سینی کابل

تمامی سینی‌‌های کابل، از استانداردهای مشخصی بهره‌مند هستند و رعایت این استانداردها است که میزان کیفیت آن‌ها را برای ما نمایان می‌سازد. برای پی بردن به استاندارد سینی کابل می‌توان بر روی ویژگی‌های خاصی از این وسیله تمرکز نمود. به عنوان مثال تعداد حفره‌ها، می‌تواند نشان از استاندارد بودن یا نبودن یک سینی کابل دهد.

در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم سینی کابل استاندارد را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

  • وجود حفره‌های منظم: مشاهده حفره‌های منظم و یک اندازه بر روی سینی کابل، یکی از نشانه‌های استاندارد بودن دستگاه است و شما می‌توانید با استفاده از این روش، نسبت به سلامت آن آگاهی کسب کنید.
  • ضخامت مناسب: ضخامت سینی کابل سبب افزایش وزن آن نیز خواهد شد و سینی‌هایی که از ضخامت بالایی برخوردار هستند، می‌توانند میزان بیشتری از سیم‌ها و کابل‌ها را در خود حمل نمایند.
    اگر سینی کابل شما بیش از حد تصور نازک است، در نتیجه استفاده از آن برای شما درست نبوده و نمی‌توانید به آن اکتفا کنید.
  • اندازه‌های استاندارد: بخشی از استاندارد سینی کابل مربوط به اندازه‌ها و مقیاس‌های مختلف باکس خواهد بود. میزان استاندارد و مشخص شده‌ای برای سینی‌های کابل وجود دارد که افراد سازنده، موظف به رعایت کردن آن خواهند بود. ابعاد کابل‌های استفاده شده می‌تواند کاملا متفاوت باشد؛ کابل‌های درون سینی کابل در برخی از موارد می‌توانند دو اینچ در دو اینچ بوده و در برخی از موارد می‌توانند تا بیست اینچ افزایش پیدا کنند.

نتیجه گیری

کسب اطلاعات درباره استاندارد سینی کابل و ویژگی‌های مختلف آن، امر خرید و نصب را برای ما آسان ساخته و سبب می‌شود تا ما بتوانیم به سادگی، از این لوازم استفاده کنیم.
اکنون زمان آن رسیده تا اطلاعات و دانش به دست آمده استفاده کنید و به واسطه آن، برای خرید و نصب سینی کابل در محل زندگی یا کار خود، اقدام نمایید. استفاده از سینی کابل و به خصوص استفاده از نوع استاندارد آن، می‌تواند به ما در داشتن یک زندگی ایمن کمک نماید. همچنین استفاده از استاندارد سینی کابل در سفارش یا نصب آن، سبب نظم‌دهی مضاعف به کابل‌ها خواهد بود، جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید سینی کابل با کارشناسان لیام گستر در تماس باشید.

رسول کیا
رسول کیا

خرید لوازم برق کشی و سیم کشی به ویژه در مقیاس صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه لازم است علاوه بر علم و شناخت تجهیزات، از تجربه کافی برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب