سبد خرید

سینی کابل فلزی

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در تاسیسات الکتریکی، سینی کابل فلزی است که در جهت محافظت از کابل‌ها و انتقال آن‌ها از یکدیگر استفاده می‌شود. این‌ سینی‌ها در سایز و ابعاد مختلف تولید و در هر پروژه از نوع خاصی از آن استفاده می‌شود. به‌کارگیری از سینی‌های کابل در سیم‌کشی‌های روکار، سیم‌کشی را منظم  و ایمنی بیشتری فراهم می‌کند. حال اگر می‌خواهید بدانید سینی کابل فلزی چیست یا چه نوع سینی برای پروژه مناسب است و یا اینکه از چه نوع سینی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود، ما در لیام گستر به تمامی این سوالات پاسخ داده‌ایم.

جهت استفاده از فرصت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول با کارشناسان لیام گستر در ارتباط باشید.

تماس با لیام گستر

سینی کابل فلزی چیست؟

سینی کابل فلزی جزئی از پشتیبانی مکانیکی سیستم‌های برق کشی محسوب می‌شود.است. سینی کابل فلزی در واقع یک سیستم ساختاری سفت و سخت برای کابل‌های الکتریکی و سیم برق، توزيع، جابه‌جایی و هدایت برق در مسیرهای طراحی شده است. یکی از دلایل استفاده از این سینی‌ها فرم دهی و یکسان سازی کابل کشی و حفظ زیبایی محیط است. انتقال کابل‌ها بدون به‌هم ریختگی، سهولت دسترسی به سیم‌ها و تعویضشان، محافظت از سیم‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی و حفظ ایمنی افراد با جلوگیری از برخورد و پارگی سیم‌ها و خطر برق گرفتگی از جمله مهم‌ترین مزایای سینی کابل فلزی محسوب می‌شود.

متریال استفاده شده در ساخت این سینی‌ها متفاوت است می‌تواند از فولاد گالوانیزه، فولاد ضدزنگ و یا آلومینیوم باشد. این فلزات نام برده شده به علت خاصیت ضدزنگی و مقاومت در برابر خوردگی از آسیب دیدن کابل‌ها جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از موادی که در ساخت این مدل از کابل‌ها استفاده می‌شود، استیل است که در برابر رطوبت، زنگ زدگی و همچنین در برابر خم شدن مقاومت نشان می‌دهد. کابل‌های برق فشار قوی، کابل‌های توزيع برق، کابل‌های فیبر نوری، کابل‌های مخابراتی انواعی از کابل‌ها هستند که توسط این سینی‌ها پشتیبانی می‌شوند.

سینی کابل فلزی برق

یکی از تجهیزات فلزی که در اسکلت سیستم برق برخی پروژه‌های سیم‌کشی به خصوص در کارخانه‌جات و ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود، سینی کابل فلزی برق است. رایج‌ترین فلز مورد استفاده در این سینی‌ها، آهن با روکش گالوانیزه است. اما از فولاد ضدزنگ، آلومینیوم یا پلاستیک تقویت شده با فیبر شیشه‌ای هم استفاده می‌کنند. همان‌گونه که در بخش قبل گفتیم، علت استفاده از این متریال محافظت از کابل‌ها در برابر عوامل محیطی مثل خوردگی یا حتی آسیب  حیوانات است. سینی کابل فلزی برق در انواع و ابعاد گوناگون تولید می‌شود که هر کدام ویژگی خاصی دارند و در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

سینی‌های کابل دارای درب مخصوص به خود هستند و در جهت جلوگیری از ورود گردوغبار و یا جانوران استفاده می‌شود و دقیقا به انداره عرض سینی ساخته می‌شود.

چه سینی کابل فلزی مناسب پروژه است؟

همان‌گونه که می‌دانید انواع مختلفی از سینی‌ها وجود دارد که شامل موارد زیر است.

از نظر مدل:

ساده، نردبانی، سوراخ دار یا مشبک، توری یا سبدی، کانالی

از نظر جنس:

گالوانیزه، آلومینیومی، استیل

مهندسان عمران برای انجام پروژه‌های خود از نوع خاصی از سینی کابل فلزی، متناسب با شرایط پروژه استفاده می‌کنند.

سینی فلزی گالوانیزه: برای پروژه‌هایی در فضای باز، سرپوشیده، مناطق خورنده.

سینی گالوانیزه فابریک: در سوله و پارکینگ‌ها.

سینی فلزی گالوانیزه آبکاری گرم: برای پروژه‌هایی که در محیط مرطوب و اسیدی انجام می‌شود.

سینی کابل فلزی نردبانی: این نوع سینی‌ها بدون کاور و درپوش هستند و تبادل هوایی زیادی برای انتقال گرما دارند. به علت دسترسی آسان به کابل‌ها و تعویق یا تعمیر آن‌ها، در پروژه‌های زیادی استفاده شده و بسیار کاربردی می‌باشد. نردبان کابل در انتقال‌های عمودی کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سینی کابل فلزی مشبک: برای پروژه‌هایی که در بیمارستان‌ها، فرودگاه، سالن ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود، استفاده می‌شود.

سینی کابل فلزی با کف جامد: برای کابل‌های فیبر نوری.

سینی کابل فلزی توری: این مدل از سینی‌ها که به آن ‌سبد کابل نیز می‌گویند، در پروژه‌های مخابراتی برای کابل‌های ولتاژ پایین استفاده می‌شود. در پروژه‌هایی که حرارت بیشتر است، جهت هوا رسانی بهتر به سیم‌ها، استفاده از این نوع سینی‌ها، بهتر است. سینی‌های گالوانیزه‌ی مشبک نیز برای این منظور کاربرد دارند.

سینی کابل فلزی کانالی: این مدل از سینی‌ها طراحی بسیار ساده‌ای دارند به همين خاطر در پروژه‌های کوچک بیشتر مورد استفاده است.

با این حال اينکه از چه نوع سینی باید در پروژه‌های مختلف استفاده کرد، یک سوال تخصصی است. پس بهتر است برای انتخاب سینی مناسب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استفاده از سینی فلزی کابل برق در محیط خارجی

شرایط محیطی در انتخاب کابل مناسب بسیار حائز اهمیت است. در محیط‌های بیرونی به علت برف، یخ، بارش باران و وزش شدید باد، احتمال زنگ زدگی و خرابی وجود دارد. پس در هنگام خرید باید به مشخصات فنی آن مثل جنس، ضخامت، عرض و … توجه کنید. بهتر است، جنسی را انتخاب کنید که عایق است تا بتواند در برابر شرایط محیطی سخت از خود مقاومت نشان دهد. سینی‌ کابل گالوانیزه‌ی گرم به‌علت برخورداری از روکش گالوانیزه‌ی ضخیم‌تر نسبت به گالوانیزه‌ی سرد، برای محیط‌های خارجی و مرطوب مناسب‌تر هستند.

برای محیط‌های داخلی مثل مراکز اداری نیز استفاده از گالوانیزه سرد به علت سطح براق و صیقلی، مناسب‌تر است. به طور کلی هوای محیط در انتخاب نوع، جنس، پوشش عایق کابل تأثیر گذار است.

خرید سینی کابل فلزی مناسب

به‌کارگیری سینی کابل مناسب، ضمن محافظت از کابل‌ها و ایمنی، موجب نظم بیشتر و زیبایی فضا خواهد شد. توجه به جنس سینی، عرض و ارتفاع آن با توجه به حجم کابل‌ها، ضخامت ورق سینی، وجود پانچ برای تهویه در موارد مورد نیاز، از جمله مهم‌ترین عوامل در تعیین سینی کابل فلزی است. تلاش ما در این مقاله بر این بوده است که در ارتباط با سینی کابل به عنوان یکی ا‌ز تجهیزاتی که در سیم کشی ساختمان‌ها و مراکز دیگر اعم از بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و… استفاده می‌شود، اطلاعاتی جامع و کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

رسول کیا
رسول کیا

خرید لوازم برق کشی و سیم کشی به ویژه در مقیاس صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه لازم است علاوه بر علم و شناخت تجهیزات، از تجربه کافی برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب