سبد خرید

انواع زانوی سینی کابل

سینی کابل یکی از اصلی‌ترین قطعاتی است که در پروژه کابل کشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. جهت نظم‌دهی به سیم‌کشی و کابل کشی در پروژه‌های بزرگ، به‌منظور هدایت سیم‌ها از مسیرهای مشخص از سینی کابل استفاده می‌شود. در طی این کابل کشی ممکن است در مسیر نصب سینی کابل نیاز به تغییر مسیر باشد که در چنین مواقعی از زانوی سینی کابل که یکی از متعلقات سینی کابل می‌باشد استفاده می‌شود. برای نصب و اجرای پروژه‌های کابل کشی به مجموعه‌ای از اتصالات مختلف نیاز داریم که زانوی سینی کابل یکی از آن‌ها است.

انواع زانو سینی کابل بیشتر جهت ارتباط بین سینی کابل‌ها با سایزهای مختلف، در گوشه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. انواع زانوی سینی کابل توسط شرکت‌های سازنده تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاصی داشته و کاربرد ویژه‌ای دارند. تمامی قطعات اتصال‌دهنده از جمله انواع زانوی سینی کابل و نردبان کابل که در پروژه‌های کابل کشی با سینی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، همگی با استفاده از پیچ‌ومهره به سینی متصل می‌شوند. جهت استفاده از زانوی سینی کابل باید از پیچ و مهره‌های مخصوص استفاده کنیم. این پیچ‌ها و مهره‌ها از طریق شیارها و حفره‌هایی که در بدنه زانوها وجود دارند، به شاخه‌های اصلی متصل می‌شوند؛ بنابراین فرآیند نصب این زانوها چندان پیچیده نیست.

جهت استفاده از فرصت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول با کارشناسان لیام گستر در ارتباط باشید.

تماس با لیام گستر

مشخصات کلی زانوی سینی کابل

از مهم‌ترین مشخصات زانوی سینی کابل می‌توان به جنس آن‌ها اشاره کرد. و همچنین از رایج‌ترین انواع زانوی سینی کابل می‌توان به مدل‌های استیل، گالوانیزه و آلومینیوم اشاره کرد.

◀ زانوی آلومینیومی: از محبوب‌ترین انواع زانوی سینی کابل، مدل آلومینیومی است. زانوی آلومینیومی به دلیل وزن کم، توانایی تحمل سیم و کابل‌های فراوانی را داشته و علاوه بر این، استحکام بالایی دارند.

◀ زانوی گالوانیزه: یکی دیگر از انواع زانوی سینی کابل، زانوی گالوانیزه است که به کمک ورق گالوانیزه گرم تولید شده‌اند، به همین دلیل دارای طول عمر بالایی هستند. از این زانوها به‌راحتی در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ چراکه در دراز مدت هیچ‌گونه مشکلی را به همراه ندارند.

◀ زانوی استیل: زانوی استیل به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد از پرکاربردترین انواع زانوی سینی کابل است. زانوی استیل در انواع ضخامت‌ها تولید می‌شود تا قابلیت پوشش‌دهی و مراقبت از سیم و کابل‌ها با حجم زیاد را داشته باشد. ساختار این مدل به نحوی است که به‌آسانی تغییر شکل داده و برای زاویه‌های مختلف مناسب است. این زانو در انواع عمودی و افقی و داخلی و خارجی طراحی و تولید می‌شود.

مشخصات کلی زانوی سینی کابل

از دیگر مشخصات زانوی سینی کابل می‌توان به این موارد اشاره کرد.

✔عرض زانوی سینی کابل که در این مورد باید گفت که به‌طورکلی زانو سینی کابل که برای کابل کشی استفاده می‌شود، باید دارای عرض مشخص و استاندارد باشد. زانو با عرض ۱۰ سانتی‌متری، ۲۰ سانتی‌متری، ۲۵ سانتی‌متری، ۱۵ سانتی‌متری، ۳۰ سانتی‌متری، ۵۰ سانتی‌متری، ۷۰ سانتی‌متری، ۶۰ سانتی‌متری از پرکاربردترین انواع زانوی سینی کابل هستند.

✔ارتفاع لبه زانوی سینی کابل شامل ارتفاع ۳، ۴، ۵ و ۶ سانتی‌متر می‌باشد.

✔زانوی سینی کابل در دو نوع بدون پانچ و پانچ شده تولید می‌شوند.

✔این زانوها در زوایای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تولید می‌شوند.

ضخامت زانوی سینی کابل

از دیگر مشخصات اصلی انواع زانوی سینی کابل، ابعاد و ضخامت آن‌ها است. پیش از استفاده از زانو سینی کابل ابتدا باید عرض و زاویه زانو بررسی شود. ضخامتی که می‌توانید برای زانو سینی کابل انتخاب کنید، باید متناسب با زاویه و عرض زانو باشد. اگر این ضخامت با زاویه و عرض زانو برابر نباشد، ممکن است مشکلات زیادی را در طی کابل کشی و نصب سینی کابل به همراه داشته باشد. زانوی سینی کابل در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی موجود هستند که می‌توان متناسب با پروژه موردنظر، در میان آن‌ها، زانو با ضخامت مناسب را انتخاب کنید. این ضخامت‌ها عبارت‌اند از:

  • 0/5 میلیمتری
  • 0/7 میلیمتری
  • ۱ میلیمتری
  • ۲ میلیمتری
  • 1/25 میلیمتری
  • 1/5 میلیمتری
  • 2/5 میلیمتری

ضخامت زانوی سینی کابل

 

مدل‌های مختلف زانوی سینی کابل

سبک معماری ساختمان‌های امروزی پر از فراز و نشیب است. از این رو استفاده از انواع زانو سینی کابل برای پوشش‌دهی کابل‌های برق، بسیار لازم و ضروری خواهد بود. ممکن است در محیطی که کابل‌ها استفاده شده‌اند، نیاز به تغییر مسیر داشته باشیم، بهترین گزینه برای این تغییر مسیر استفاده از مدل مناسب زانوی سینی کابل است. تغییر مسیر کابل بدون استفاده از زانوی مناسب، در زمان پوشش‌دهی، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. انواع زانوی سینی کابل با ساختار و کاربرد ویژه تولید می‌شوند. از مهم‌ترین این اتصالات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

مدل‌های مختلف زانوی سینی کابل

زانوی سینی کابل عمودی:

زانوی سینی کابل عمودی که با نام زانوی عمودی ۹۰ درجه و ۴۵ درجه هم شناخته می‌شود، جهت ارتباط سینی کابل‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌گردد. برای استفاده از زانوی سینی کابل عمودی، باید با مکان یا فضایی روبه‌رو شوید که شامل تقاطع‌های غیرهم‌سطح باشد. این نمونه از زانوها نیز خود به دودسته کلی داخلی و خارجی طبقه‌بندی می‌شوند. این زانو از اتصال دو ورق سینی کابل به‌صورت ۹۰ درجه و یا ۴۵ درجه، پس از پانچ و خم‌کاری ورق گالوانیزه به‌وسیله جوشکاری قطعات زانو تولید می‌شود.

زانوی عمودی در ضخامت‌های ۱،۱.۲۵، ۱.۵، ۲ و ۲.۵ میلی‌متر تولید می‌شود. از این اتصال جهت ارتباط بین سینی کابل‌ها در گوشه‌ها و با زاویه‌های مختلف استفاده می‌شود. زانوی سینی با دارابودن سوراخ‌های متعدد در بدنه خود، باعث گردش هوا و خنک ماندن سینی‌ها می‌شود. این محصول با عرض ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی‌متر و در ارتفاع‌های ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۵ سانتی‌متر تولید می‌شود. ارتفاع لبه زانوی سینی کابل ۳، ۴، ۵، و ۶ سانتی‌متر می‌باشد.

زانوی سینی کابل افقی:

یکی دیگر از انواع زانوی سینی کابل، زانوی افقی است. زانوهای افقی، شامل زاویه‌ها و عرض‌های متفاوتی بوده و باتوجه‌به محل موردنظر از آن‌ها استفاده می‌شود. زانوی سینی کابل افقی برای تغییردادن مسیر و نیز در مکانی که تعداد کابل‌ها باید کمتر شود، کاربرد ویژه‌ای دارد. زانوهای افقی برای متصل‌کردن دو سینی کابل در زاویه‌های ۴۵ و ۹۰ درجه به هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. این زانوها به دو شکل زانوی افقی ۴۵ درجه و زانو افقی ۹۰ درجه ساخته می‌شوند. زانو سینی کابل افقی توسط پیچ‌ومهره به سینی وصل می‌شود و می‌توان جهت بالابردن مقاومت نصب، زانوی سینی کابل افقی را از ورقه‌ی ضخیم‌تر از خود سینی انتخاب کرد. استفاده از زانوی سینی کابل افقی پانچ دار بهتر است؛ چراکه هنگامی که کابل‌های برق به وسیله‌ی زانوی افقی، منتقل می‌شوند، به دلیل وجود سوراخ‌های زیاد در بدنه زانو، گردش هوا و خنک‌شدن سینی صورت می‌گیرد.

زانوی سینی کابل داخلی:

زانوی سینی کابل داخلی مانند زانوی سینی کابل خارجی در دسته زانوی سینی کابل عمودی قرار می‌گیرد و در زاویه‌های ۱۵.۴۵، ۹۰ درجه تولید و به بازار عرضه می‌شود. انواع زانو سینی کابل داخلی در ضخامت‌ها و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند. این نوع زانو باعث جمع‌شدن کابل‌ها به مرکز سینی می‌شود.

زانوی سینی کابل خارجی:

این نوع از زانو سینی کابل جزئی از زانوهای عمودی بوده و از ورق‌های گالوانیزه شده استیل، گرم و سرد تولید می‌شوند. از زانوی سینی کابل خارجی به‌منظور اتصال دو سینی کابل در زوایای ۴۵ و ۹۰ درجه بهره گرفته می‌شود. دهانه زاویه در این نوع زانوی سینی کابل موجب هدایت کابل به‌طرف بیرون می‌شود.

برای خرید انواع سینی کابل و نردبان کابل با فروشگاه لیام گستر در ارتباط باشید.

رسول کیا
رسول کیا

خرید لوازم برق کشی و سیم کشی به ویژه در مقیاس صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه لازم است علاوه بر علم و شناخت تجهیزات، از تجربه کافی برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع زانوی سینی کابل
فهرست مطالب