سبد خرید

آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از مباحث مهم در زمینه برق و سیم‌کشی ساختمان‌ها آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد است. از تجهیزات مهم برقی که در سیم‌کشی‌ها استفاده می‌شود، سینی کابل گالوانیزه محسوب می‌شود. سینی‌های کابل گالوانیزه، به منظور نگهداری و انتقال سیم و کابل‌ها کاربرد دارند و در دو نوع سرد و گرم تولید می‌شوند. یکی از مشکلاتی که در مورد تجهیزات فلزی از جمله سینی‌های گالوانیزه وجود دارد، مشکل زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها است و یکی از روش‌هایی که با آن می‌توان این مشکل و عیب را حل کرد و کاهش داد، افزایش مقاومت در ساخت قطعه و یا سینی کابل است. پس از برش و پانچ، با عبور از محلول الکترولیت، این سینی‌ها گالوانیزه می‌شوند و تفاوت سینی گالوانیزه سرد و گرم نیز در همین نحوه‌ی گالوانیزاسیون و ضخامت روکش گالوانیزه است. سینی‌های گالوانیزه‌ی گرم با توجه به ضخامت بیشتر روکش، مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارند و به‌منظور استفاده در فضای بیرونی و محیط‌های مرطوب مناسب‌تر هستند. اما سینی گالوانیزه سرد با دارا بدون سطح براق و صاف‌تر، برای محیط‌های داخلی، مناسب‌تر است.

جهت استفاده از فرصت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول با کارشناسان لیام گستر در ارتباط باشید.

تماس با لیام گستر

گالوانیزه‌های سرد یکی از بهترین و با پوشش خوب برای استفاده در سیم‌کشی ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف به‌کار می‌رود و ویژگی‌های خاص خود را دارد. سوراخ‌هایی برای انجام کار تهویه و عبور هوا، بر روی این سینی‌ها قرار دارد و این سوراخ‌های روی سینی باعث جلوگیری از گرم‌ شدن کابل‌ها می‌گردد. جنس سینی کابل گالوانیزه سرد از فولاد است و در برابر رطوبت، گرما و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است. استفاده از این مدل سینی‌های کابل برای مناطقی با آب و هوای شرجی، بسیار مناسب است. از سینی کابل گالوانیزه سرد برای سیم‌کشی‌های مکان‌های مختلف مانند کارخانه‌ها، صنایع پتروشیمی و نفت، نیروگاه‌ها و صنایع دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود.

نحوه انتخاب سینی کابل گالوانیزه سرد

برای آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد و برای انتخاب آن باید به برخی نکات و ویژگی‌ها توجه کرد، برای مثال برخی از نکات مهم هنگام خرید و استفاده از این سینی کابل‌ها، می‌توان به عرض سینی، ارتفاع آن، ضخامت ورق، نوع پانچ مورد استفاده شده در سینی کابل و نوع گالوانیزه اشاره کرد. معمولا طول سینی کابل‌های گالوانیزه در ابعاد 2 و 3 متر تولید می‌شود. یکی از نکات مهم دیگر در انتخاب سینی کابل گالوانیزه سرد، توجه به حجم کلی کابل است. برای مثال؛ برای قرارگیری 7 کابل با قطر 2 سانتی‌متر که محل قرارگیری آن کف سینی است، می‌توان از سینی‌هایی با عرض 15 تا 25 سانتی‌متر و ارتفاع 4 یا 5 سانتی‌متر، استفاده کرد.

برای سفارش درب سینی‌ها، می‌توان از درب با ضخامت ورق کمتر، استفاده نمود. برای محکم کردن درب‌های کابل در سینی کابل‌های مدل درب‌دار، می‌توان از کلمپ مدل کمربندی استفاده کرد یا از پیچ و مهره برای محکم کردن به سینی اضافه کرد.

به‌طور کلی، عرض سینی کابل گالوانیزه و ارتفاع آن باید بر اساس حجم کابل‌ها، انتخاب شوند؛ ضخامت ورق سینی و نوع پانچ‌دار یا بدون پانچ سینی و نوع سرد یا گرم سینی، از جمله مواردی هستند که باید در انتخاب سینی کابل گالوانیزه، لحاظ گردند.

ابعاد سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی‌های گالوانیزه از ورق‌هایی با ضخامت 0.8 تا 2.5 میلی‌متر ساخته می‌شوند و توسط دستگاه اتوماتیک سی‌ان‌سی پانچ می‌شوند. بحث ابعاد سینی کابل در مبحث آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد از اهمیت بسیاری برخوردار است. سینی‌های کابل گالوانیزه در ابعاد و انواع مختلفی در بازارها عرضه می‌شوند. سینی‌های گالوانیزه سرد عمدتا در ابعاد 2 و 3 متری عرضه می‌شوند. این سینی‌ها در عرض‌های 5، 10، 15، 20، 25، 30، 40، 50، 60 و همچنین با ارتفاع 4، 5، 6، 8، 10 و 15 ساخته می‌شوند.

کیفیت ورق گالوانیزه سرد

در مبحث آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد باید به کیفیت ورق‌های استفاده شده در آن هم توجهی کرد. کیفیت یک محصول بر قیمت و عمر استفاده آن تاثیر زیادی می‌گذارد، طبیعی است که کیفیت بهتر ورق و روکش باکیفیت‌تر ورق و همچنین ضخامت بیشتر، قیمت بیشتری را خواهد داشت. در بازار، ورق‌ها در انواع و ابعاد و مدل‌های مختلف به فروش می‌رسند، پس در هنگام خرید ورق دقت بیشتری به خرج دهید. این سینی‌ها به لوازم جانبی متعددی برای نصب، احتیاج ندارند؛ زانوی داخلی و خارجی، سه‌راهی و چهارراهی، رابط سینی و پیچ و مهره‌ی کله قارچی، از جمله مواردی هستند که برای نصب سینی مورد نیاز هستند.

در مبحث آشنایی با سینی کابل گالوانیزه‌های سرد، باید به نکات مهم و مزایای آن هم توجهی کرد، این سینی کابل‌ها در این مدل سرد مزابا و معایبی هم دارند. برای مزایای این نوع کابل‌ها می‌توان به پیچیدگی پایین آن، عدم نیاز به تجهیزات دیگر و به‌ویژه، داشتن سطحی براق، زیبایی از نظر ظاهری، هدر رفتن کم آن و صرفه‌جویی و همچنین به‌صرفه بودن از نظر اقتصادی اشاره کرد. البته این نوع سینی‌ها معایبی هم دارند که از معایب آن می‌توان به پیوند نخوردن با فلز در یک سطح شیمیایی اشاره کرد.

کاربرد سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از تجهیزات برقی که بسیار مهم و پرکاربرد هستند، سینی کابل گالوانیزه است که برای شناخت و خرید آن، باید آشنایی با سینی کابل گالوانیزه سرد داشته باشیم. این سینی کابل‌ها کاربردهای بسیاری دارند و به عنوان پوششی برای سیم‌های برق و مانند یک محافظ برای آنها استفاده می‌شوند. برای استفاده از این نوع سینی کابل گالوانیزه‌ها، از طریق یک پوشش الکتروگالوانیزه، محلول‌های فلز روی سطح سینی می‌نشینند. در بحث پوشش گالوانیزه‌ها، پوشش گالوانیزه سرد کمتر از نوع گرم آن است و نازک‌تر و ظریف‌تر است. مدل پوشش این نوع سینی کابل صاف‌تر و دارای یک سطح صیقلی است. معمولا ضخامتی که برای آبکاری گالوانیزه‌های سرد در نظر گرفته می‌شود، 20 الی 15 میکرون است.

سینی‌های کابل گالوانیزه سرد کاربردهای بسیاری را دارا هستند که برای مثال می‌توان گفت که برای انتقال و هدایت سیم‌ها به صورت ایمن، از این سینی کابل‌ها استفاده می‌شود، علاوه بر آن، ویژگی و کاربردهای دیگر این نوع سینی کابل‌ها شامل موارد انتقال ایمن سیم، هدایت سیم از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر، جلوگیری از تجمع و آتش سوزی و همچنین جلوگیری از حرارت بیش از حد می‌شود. سینی‌های کابل گالوانیزه سرد در زمینه‌های خودروسازی، قطعه‌سازی و تولید قطعه‌های رزوه دار همچون پیچ و انواع مهره و صنایع دیگری کاربردهای بسیار و مهمی دارد. در تولید ورق‌های رنگی و شیروانی و همچنین تولید مفتول برای توری از این نوع گالوانیزه‌ها استفاده می‌شود.

برای خرید انواع سینی کابل میتوانید به فروشگاه لیام گستر مراجعه کنید.

رسول کیا
رسول کیا

خرید لوازم برق کشی و سیم کشی به ویژه در مقیاس صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه لازم است علاوه بر علم و شناخت تجهیزات، از تجربه کافی برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب